Hur ställer jag in mitt Office 365-e-postkonto med SuperOffice Inbox?

Uppdaterad på 28. mars 2022

Hur ställer jag in mitt Office 365-e-postkonto med SuperOffice Inbox?

Följ stegen nedan för att ställa in ditt Office 365-konto med SuperOffice Inbox:

Steg 1. Kontrollera att alla förutsättningar är uppfyllda

Steg 2. Ställ in SuperOffice som en föredragen e-postklient

Steg 3. Ange din Office 365-server och e-postkontoinformation för att ansluta den till SuperOffice Inbox

Steg 1. Kontrollera att alla förutsättningar är uppfyllda

1. SuperOffice Inbox stöder de enda IMAP- och SMTP-protokollen så kolla om IMAP är aktiverat för ditt e-postkonto. Kontrollera den här artikeln för mer information.

2. Om du använder en 2-stegs autentisering, läs denna FAQ: Hur genererar du ett Office 365 App-lösenord för att använda 2-stegs verifiering med SuperOffice-inbox?

Steg 2. Ställ in SuperOffice som den önskade e-postklienten

När man loggar in på SuperOffice CRM för första gången visas installationsverktyget för webbverktyg. Där kan man välja vilken e-postklient som ska vara standard.

Om du inte har valt att SuperOffice ska vara standard-e-postklienten tidigare, följ dessa steg:

1. Klicka på  och välj Local settings i rullgardinsmenyn.

2. Kolla om SuperOffice CRM är markerat i fältet E-mail client(1) och klicka på OK (2).

Steg 3. Konfigurera SuperOffice Inbox med information om ditt e-postkonto

Klicka på knappen Inkorgen (1) i navigatorn. Ange inloggningsformuläret e-postadressen (2) du vill konfigurera med SuperOffice-inkorgen och lösenordet (3) för att komma åt detta e-postkonto och klicka på Spara (4).

Om SuperOffice känner e-postleverantören kommer serverinställningarna att konfigureras automatiskt och inkorgen kommer att laddas. Annars kommer skärmen med fler inställningar att visas och ge möjlighet att fylla i de fält som krävs för att konfigurera inboxen. 

Fyll i: för att se till att dina e-postmeddelanden importeras till SuperOffice Inbox:

• E-post server: outlook.office365.com:993​
  • Användernamn: din fulla e-postadress
  • Lösenord: din Office 365 konto lösenord
  • SSL: På

Fyll i: för att se till att du kan skicka e-postmeddelanden från SuperOffice Inbox:

• Outgoing server name: smtp.office365.com:587
  • User name: your full e-mail address
  • Password: your Office 365 account password
  • SSL: On

Sedna klicka på Logga in. 

Notera! SuperOffice importerar automatiskt till databasen alla e-postmeddelanden som skapades under de senaste 30 dagarna om du arbetar på SuperOffice Online och sista 180 dagar om du arbetar på SuperOffice Onsite. Detta kan ändras i raden web. .config <Component> section <add key="NumberOfDaysToDownload"> line.Om du arbetar med SuperOffice Online, vänligen kontakta SuperOffice support.

Följ stegen nedan om du vill ändra ditt e-postkonto:

1. Klicka på  och välj E-mail options.

2. Välj E-mail account (1) och klicka på knappen Edit/remove (2) och sedan klicka på OK för att slutföra.

Följ vänligen denna FAQ om du använder SuperOffice Onsite 8 eller någon tidigare version.

I denna artikel